ASSALAMUALAIKUM

Salam kepada pembaca budiman


Dalam Blog aku ni kebanyakkannya adalah hasil dari buah fikiran aku dan berdasarkan pengalaman merawat pesakit..


Makin lama berkecimpung sebagai perawat, makin banyak pengalaman dan pelbagai kes berat yang dihadapi... dan hasilnya aku luahkan dalam blog ni.. tapi... banyak yang tak dapat diceritakan terutama kaedah rawatan dan pengalaman....



CERITA CERITI RAWATAN ADA DLM BLOG
HTTP://DARULHANTU.BLOGSPOT.COM


sesiapa nak MP3 zikir download sini : http://www.mediafire.com/?6otvepamultvvoe

Dari Abu Said al-Khudri r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:Sesungguhnya di Madinah terdapat sekelompok jin yang telah Islam. Maka sesiapa yang telah melihat jin-jin ini, beri izinlah dia tinggal selama tiga hari. Jika sesudah tiga hari telah diperingatkan supaya pergi, tetapi dia masih kelihatan, bunuhlah. Kerana itu adalah syaitan.



وَحَدَّثَنَا زُهَيْرُ بْنُ حَرْبٍ، حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ، عَنِ ابْنِ عَجْلاَنَ، حَدَّثَنِي صَيْفِيٌّ، عَنْ أَبِي السَّائِبِ، عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ، قَالَ سَمِعْتُهُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ‏"‏ إِنَّ بِالْمَدِينَةِ نَفَرًا مِنَ الْجِنِّ قَدْ أَسْلَمُوا فَمَنْ رَأَى شَيْئًا مِنْ هَذِهِ الْعَوَامِرِ فَلْيُؤْذِنْهُ ثَلاَثًا فَإِنْ بَدَا لَهُ بَعْدُ فَلْيَقْتُلْهُ فَإِنَّهُ شَيْطَانٌ ‏"‏ ‏.‏

There is a group of jinns in Medina who accepted Islam, so he who would see anything from these occupants should warn him three times; and if he appears after that, he should kill him for he is a satan.



Sekiranga ada sesiapa yg bermasaalah gangguan jin syaitan tak kira sihir atau saka dll, dan ingin mencuba rawatan yg tiada belas kesian pada golongan jin, iaitu pembunuhan jin syaitan tersebut, sila hadirkan diri kealamat terpampang dikanan bawah......

Monday, August 12, 2013

SIHIR : PELERAI SIHIR

PELEPAS SIHIR


SIHIR DAN RAWATANNYATerlalu banyak kes kes sihir berlaku didunia ini sejak zaman dahulu lagi. Asal saja perlakuan atau tugasan yg dilakukan untuk mengubah persepsi sesaorang, tingkahlaku sesaorang, kesihatan sesaorang dll yg menggunakan khidmat jin jin tak kira jin dampingan sendiri, jin saka atau mengupah bomoh semuanya digelar sihir

Sihir pengasih
Sihir penunduk
Sihir penyeri
Sihir pelaris
Sihir pendinding
Sihir pemusnah
Sihir penyemboh
Sihir pembenci dan lain lain

Mengapa aku anggap perkara diatas adalah sihir? Senang je, jawabnya hampir semua perkerjaan tersebut dilakukan oleh jin samada disedari atau tidak. Mungkin ramai yg marah dengan kenyataan aku ni, tak pe, aku minta maaf terlebih dahulu jika ia menyinggung perasaan, mengguris hati, mengurangkan income dll... bukan niat nak kondem ilmu ilmu tu semua, tapi aku hanya menulis atas kesedaran dan berdasarkan pengalaman setelah puas menghancurkan kes kes sihir yg pelbagai tadi.

ADAKAH SEMUA KERJA KERJA SIHIR DISEDARI OLEH PELAKUNYA?


Kebanyakkan pelaku sihir tidak menyedari yg mereka telah ter melakukan sihir. Tapi kalau kes tak sengaja ni amat mudah untuk dirawat. Kalau kes sengaja amatlah payah merawatnya.

Sihir yang tidak disedari adalah seperti contoh ini...

Ayat Pengasih:
-Kita baca baca sesuatu ayat AlQuran yg dipelajari untuk semata mata bertujuan pengasih dan hembuskan pada individu yg kita minati.... dan individu tersebut secara tak sedar atau sedar telah mengasihi kita akibat dari ‘usaha’ kita itu... apa yg sebenarnya berlaku sehingga sesaorang yg kekadang amat membenci kita tiba tiba berubah menjadi amat suka setelah kita baca bacakan ayat pengasih tersebut? Sebenarnya disinilah peranan jin telah bermula, dan sipengamal ayat tersebut didampingi jin pengasih tsb tanpa disedari, bila digunakan ayat tersebut, jin tersebut akan pergi terutama memasuki tubuh individu yg dituju, menguasai hatinya untuk ‘suka & kasih’ pada sipembaca ayat tsb.... inilah sihir... dan jin tersebut akan terus terusan berada ditubuh simangsa itu.

Bagaimanapun jika ayat AlQuran tersebut dibaca walau berulangkalipun semata mata kerana Allah, dan kemudiannya berdoa agar Allah sampaikan hajat kita, bermakna bukan ayat tersebut yg menunaikan hajat kita tetapi Allah yg maha berkuasa. Yang ini bukan sihir kerana tiadanya bantuan jin kerana minta direct dengan Allah. Sukar membezakannya? Niat dan cara je bezanya. Yg pertama niat baca untuk pengasih (percaya ayat itu mampu jadi pengasih) tetapi yg kedua niat baca kerana Allah, tetapi berdoa meminta dari Allah agar dikasihi.

Seri muka, pelaris, penunduk dan sebagainya juga menggunakan pendekatan yg sama seperti diatas walaupun si pengamal tidak mengetahui yg mereka menggunakan khidmat jin dalam amalan mereka. Malah sipengamal tidak akan merasa bersalah atau merasa dirinya ahli sihir kerana kebanyakkan amalan yg dilakukan adalah menggunakan ayat suci AlQuran atau hanya bait bait puisi mudah. Tetapi kes sebegini tidaklah sehingga menginayai orang lain kerana kesan sihirnya hanya sementara.

Diantara kes sihir yg tak sengaja tetapi kesannya amat buruk ialah kes kes yg mana sesaorang tersebut mempunyai jin dampingan tak kira jin dari saka atau dari ilmu yg diamalkan atau dipelajari. Jin jin dampingan ini seolah olah begitu prihatin atas keinginan dan kehendak si tuannya tersebut walaupun si tuannya tadi tidak menyedari langsung mereka mempunyai jin dampingan itu.

Katalah si tuan (walaupun tak diketahui dia adalah tuan si jin) terasa ingin memiliki sesaorang, ingin menyakitkan sesaorang, terlalu marah pada sesaorang, ingin mendampingi sesaorang, ingin mengubati sesaorang dan lain lain yg meluap luap, jin jin dampingan ini tanpa disuruh akan pergi terus kepada orang yg diingini@dituju dan menguasai hatinya, menguasai jiwanya, menyakiti tubuhnya dll bergantung kesesuaian apa yang dihajati oleh ‘tuannya’ itu.

Jika keadaan ini berlaku, jin suruhan yg tak disuruh ini akan melakukan kerja kerja sihir tak sengaja ini sehingga menyebabkan si yang dituju@yg dihajati ini terkesan seperti merasai kerinduan yg melampau, kesakitan, penghormatan kepada “tuan” si jin tadi dll bergantung apa yg dihajati oleh si’tuan’. Bila dirawat oleh perawat, kerapkali jin jin tadi membuka rahsia siapa tuannya itu sedangkan sebenarnya si’tuan’ tersebut tak mengetahui langsung keujudan si jin suruhan itu.

Malah kes kes sebegini pula, walau asalnya jin yg bertuan tanpa diminta itu hanya seekor atau beberapa ekor, tetapi oleh kerana keinginan golongan jin ialah mengacau manusia, maka hadirlah jin jin lain yg tak berkenaan bersama sama jin tadi membuat tugasan yg sama malah selalunya berbilang bangsa dan agama...itulah jahatnya jin walaupun agamanya islam....

Oleh itu bebaskan diri kita dari jin jin dampingan walau macamana ‘menyerupa warak nya’ mereka tak kira dari ilmu yg dituntut atau dari saka....



SIHIR YG DISENGAJAKAN

Ramai yg menganggap sihir hanya dilakukan jika sesaorang berjumpa bomoh atau pawang yang terang terang mengaku menggunakan jin sebagai perantara atau dapat dilihat kaedah yg dilakukan dengan jelas menggunaan penyembahan dan pemujaan. Memang tidak dinafikan ianya sihir terutama jika dilakukan oleh tok sami, bomoh hitam atau orang asli, tapi ramai yg mengganggap selain itu (dengan jumpa ustaz, pak haji, atau buat sendiri) bukan sihir namanya walhal ianya sihir juga sebab adanya bantuan dari golongan jin.

Ada kala sesaorang contohnya ibubapa, isteri, suami dll tidak merestui perhubungan anaknya dengan teman lelaki/wanita, atau si isteri tak suka perhubungan suaminya dengan wanita lain (yg diketahuinya) atau si suami tidak suka isterinya berkasih kasihan dengan lelaki lain lalu meminta khidmat tak kira ustaz ke, pak haji ke, bomoh ke atau sapa sapa dan berbagai kaedah digunakan seperti meniup sesuatu bacaan pada gula, garam, air dll lalu diberi pada orang yg dibenci tadi yg dicampur pada makanan dan minumannya dan jadilah mereka benci membenci dgn pasangannya yg tak direstu itu. Kaedah ini nampaknya tidak melanggar syariat atau hukum langsung terutama jika yg dijumpanya pak ustaz atau pak haji yang menggunakan bacaan ayat auci AlQuran. Persoalannya adakah itu juga sihir? Jawabnya tentulah sihir yg selalunya yg dituju tersebut akan menderita seumur hidup jika tidak dirawat sehingga sembuh... bukan saja ia jadi membenci pasangannya itu, malah mengalami kesakitan ditubuh, kemurungan, gangguan fikiran dan sebagainya.

Bagaimanapun jika sesaorang tersebut berniat mengubat orang yg dituju angkara persihiran dengan berjumpa bomoh, ustaz, perawat dll semata mata bertujuan memulihkan orang tersebut yg mungkin disihir kerana kecintaan yg melampau dan sebagainya lalu dibacakan ayat ayat AlQuran tadi pada air dll untuk menghapuskan jin sihir yg ada ditubuh orang tersebut, itu bukanlah sihir namanya.

Ada juga kes kes yg bertujuan menganayai orang lain terutama musuh dengan meletakkan “barang’ yg telah dituliskan wafaq, atau ayat Quran yg diniatkan untuk mengenakan sesaorang tak kira apa caranya samada dibaling atas rumah si musuh, atau ditanam dirumah musuh atau diletak dikawasan laluan simusuh, atau dihempap dengan satu beban yg berat maka jika orang yg dituju tersebut menderita atau terkesan akibat perbuatan tersebut, itu menunjukkan sihir telah berlaku.


SUKARNYA MERAWAT KES KES SIHIR

Merawat kes kes sihir amat jauh sukarnya berbanding merawat kes kes gangguan jin akibat kerasukan seperti histeria dan kes tersampuk yg berpunca dari jin jin luar (bukan saka dan dampingan) Ini kerana kes kes histeria dan tersamuk, bilangan jin yg mengacau amat terhad bergantung tempat atau kawasan kejadian. Bagi kes saka pula ia agak sukar tapi masih agak mudah kerana sekiranya perawat mampu mengalahkan semua sekali jin jin saka dari susur galur keturunan pesakit, biasanya pesakit akan sembuh sepenuhnya. Jin jin luar jarang mengambil bahagian dalam mengacau sipesakit akibat gangguan saka ini.

Bagi kes sihir terutama yang melibatkan penggunaan bomoh yg banyak bantuan dari kalangan jin jin (biasanya kes kes bomoh yg boleh memuja roh dan jin jin) yg biasanya dari kalangan bomoh bukan islam seperti bomoh sakai, orang asli pendalaman spt kadazan dan maouri (NZ), sami sami budha, sami hindu, orang asli setempat, red indian dan lain lain yg tentunya mampu memuja jin jin dari jenis jenis jin yg tinggi kastanya seperti azazil dan iblis dan mengarah jin jin ini mengikut kemahuan sipengupah, tentulah terlalu amat sukar merawatnya malah kebanyakkan pesakit akan menderita hingga keakhir hayat terutama kerana perawat yg dijumpainya tidak mempunyai kemahiran menangani kes sebegini. Kalau tahap jin jin kasta tinggi ini pun sukar dirawat, bagaimana pula jika perantara yg digunakan ialah dari kalangan roh jahat? Mustahil bukan?

MENGAPA KES SIHIR YG MENGGUNAKAN KHIDMAT BOMOH TERSEBUT SUKAR DIRAWAT?

Ada beberapa sebab... yg pertama ialah jika mereka menggunakan khidmat roh (roh manusia yg tak diterima alam barzakh-roh gentayangan).... roh ini tidak terkalahkan oleh rawatan biasa seperti zasst, ruqyah, mandian mandian dll kerana roh tidak boleh mati dan jauh amat kuat dari segala golongan jin. Jika perawat hanya mampu menggunakan ruqyah atau zasst atau mandian bunga atau limau, jangan haraplah roh tersebut boleh keluar dari tubuh pesakit. Lagi pula kalau jin pembantu perawat (bagi perawat yg ada khidmat jin dalam pengobatannya) yg cuba membantu, jin tersebut yg kene belasah dengan roh tadi..

Yang kedua... disebabkan jin sihir dari kalangan jin yg tinggi darjatnya seperti jenis azazil, iblis, ifrit malah jin islam....Kebanyakkan jenis jenis jin ini tidak terkesan dengan bacaan ayat ruqyah ataupun zassttt dan kaedah mandian bunga/limau

Yang ketiga...disebabkan penggunaan jin yang ramai bilangannya... biasanya dari jenis dewa yg rajin datang beramai ramai untuk bersama menyakiti sipesakit..... contohnya macam kita diserang kerengga sedangkan kita berada hampir dengan sarangnya... kerengga sama degilnya seperti jin jin yg sanggup bermati matian untuk menyampaikan hajat ‘tuan’nya...


MERAWAT SIHIR

Banyakkan kes kes sihir akan melibatkan kesengsaraan yg berpanjangan puluhan tahun malah ada yang sampai membawa maut... menderitanya pesakit akibat sihir hanya mereka dan Allah yg tahu. Kebanyakkan kita hanya mendengar keluhan mereka kerana kes sihir tak nampak dek mata kita betapa sengsara dan menderitanya mereka, siap ramai yg mengejek sipesakit dengan kata kata yang menyakitkan hati seperti mengada ngada, saja sebab malas bekerja, ko ni kene sebab malas beribadah dan sebagainya. Ya, kebanyakkan kita yg sihat atau yg masih terselamat dari menjadi mangsa sihir amat mudah membuat cemuhan kepada mereka, sebab kita belum kena atau tak kena... tapi adakah kita pasti akan terselamat dari menjadi mangsa sihir selama lamanya??? Belum pasti beb, belum pasti!!!

Merawat kes kes sihir yg tak sengaja seperti akibat perbuatan jin dampingan dan saka tanpa disuruh agak mudah. Kaedah kaedah rawatan biasa yang menggunakan khadam keris, khadam alat alat lain, minyak minyak yg dibacakan, air yg dibacakan, penggunaan mentera mentera dan jampi jampi, penggunaan bacaan bacaan ayat suci selalunya mampu merawat sihir ini.

Bagaimanapun ada juga jin sihir yg agak liat yg hanya mampu dikeluarkan hanya dengan seruan azan, bacaan bacaan ruqyah syariah yg kerap digunakan oleh golongan ustaz perawat. Bagaimanapun kalau setakat menghalau jin sihir tersebut yang pastinya amat patuh pada arahan tuannya, keberkesanan rawatan ini juga amat terhad kerana jin yg dihalau akan mengacau kembali dengan amat cepat.

Ada juga ustaz perawat ataupun bukan golongan pak ustaz mampu menangkap dan mengurung jin jin sihir ini dan membuangnya secara kekal, dan kaedah ini berkesan terutama jika jin tersebut dalam jumlah yang kecil dan tiada rakan rakan jin tadi mengganti tempat mengacau sipesakit.

Bagaimana pula jika sihir dilakukan dengan sengaja dibantu pula bomoh bomoh power yang menggunakan khidmat jin jin yang tinggi kastanya atau menggunakan khidmat roh jahat (roh gentayangan) apakan kaedah rawatan seperti diatas mampu mengatasi gangguan tersebut? Jawabnya boleh juga tapi amat payah dan percentage kesembuhan tak sampai sepuluh peratus. Mengapa?

Tentulah jawapannya jin sihir tersebut tidak terkesan langsung dengan kaedah itu. Kalau ada kesan pun tahap minima seperti kepanasan atau kesakitan. Perlu diingat, jin ni pun ada akal dan pandai, so dia pun tau kelemahan perawat, dari situ digunakan untuk melapaskan diri. Contohnya jika perawat yg suka mengislamkan jin, tak kira apa jenis jin pun semuanya nak diislamkan walau pun hanya tipuan, maka dia pura pura memeluk islam dan pura pura keluar sedangkan sebenarnya dia Cuma berpura pura dan sembunyi balik ditubuh pesakit.

Merawat sihir menjadi lebih sukar jika jumlah jin jin ditubuh pesakit mencecah ribuan ekor disetiap salur darah. Walaupun jenis jin tersebut yg paling rendah taraf dan kekuatannya seperti golongan dewa, kalau banyak sangat tentulah perawat tak mampu mengatasinya. Dikeluarkan 10, ada ribu ribu lagi, tu belum kira yg stanby dan yg bakal joint mengacau. Jika jumpa kes sebegini, mampukah perawat yg hanya guna air yg dibacakan atau bacaan bacaan ruqyah mengatasinya? Pastinya tidak mampu. Tu yg banyak kes walau dah berbelas tahun atau berpuluh tahun dirawat guna kaedah islamik tetapi berkurang pun tidak. Tapi bila mereka minta izin jumpa bomoh atau perawat bukan islam (sami) tidak pula mereka mengizinkan, bagai bagai kata amaran dikeluarkan seperti syirik dll sedangkan permasaalahannya mereka tak mampu memberi alternatif lain.

Perlu diingat, pesakit jumpa perawat dengan harapan siperawat mampu menghilangkan atau sekurang kurangnya mengurangkan kesakitan yg ditanggung. Kalau tak mampu, beritau terus terang dan beri alternatif lain dengan nasihat keagamaan agar akidah sipesakit walau berubat dengan sami tetap dengan kalimah tauhid. Adakah berubat dengan sami buddha contohnya akidah sesaorang boleh terpesong? Tentulah tidak, kerana kaedahnya aje yg berbeza, tapi tetap mengharapkan kesembuhan dari Allah tuhan sekelian Alam. Tak kiralah sami tu guna bantuan jin ke apa ke, yg penting semboh dan pesakit mampu buat amal kebajikan setelah semboh nanti. Kalau jumpa perawat islampun belum tentu pasti mereka tidak dibantu jin(islam). Ini buah fikiran aku aje......

Ada juga pesakit yg dah lama menderita dan berubat dengan perawat islam tapi tak sembuh tapi mereka berubat dengan bomoh atau perawat lain(sami dll) terus sembuh! Mengapa? Tentulah jawapannya ilmu Allah itu terlalu amat luasnya, dan Allah telah memberi kaedah pengubatan yg lebih efficient kepada mereka. Dan biasanya mereka lebih mudah menundukkan jin jin yg mengacau tersebut berbanding perawat islam.

MENGAPA SIHIR BERULANG ULANG?Sebenarnya sihir bukannya berulang ulang, biasanya penyihir buat sekali sahaja, tetapi walau hanya seekor jin yg diarahkan, jin jin lain secara sukarela berduyun duyun membantu, jika kesemua jin ini dihapuskan atau ditangkap perawat, rakan rakan jin ini akan mengganti tempat dan menyihir juga, bila dihapuskan juga mereka, kawan kawan mereka yg lain pula mengganti tempat... dan seterusnya... penat beb menangani masaalah sihir ni.... kalau buat sepenuh masapun biasanya mengambil tempoh sebulan juga baru sembuh sepenuhnya, itupun dengan syarat dah tak de jin yg berani mengacau takut mati juga dihapuskan perawat (ni atas pengalaman aku sendirilah)

Itu kalau perawat tu mampu membunuh jin dalam dan luar tubuh, kalau hanya mampu menangkap beberapa ekor sedangkan jumlahnya jutaan ekor terutama kalau melibatkan jin dari golongan dewa yg datangnya berduyun duyun, sampai bila pun tak habis, betul tak? Hehe


NASIHAT KEPADA PERAWAT TERUTAMA PERAWAT ISLAM

Terlebih dahulu aku minta maaf jika ada diantara tulisan aku diatas menyinggung atau mengguris hati, aku hanya menulis ikut fikiran aku aje dan sedikit atas pengalaman aku yg juga dah lama berkecimpung dalam bidang perawatan mistik ni walaupun secara sukarela dan sambilan. Aku pun bukan pandai sangat nak mengajar, tapi ialah, sebagai orang islam, apa salahnya aku beri pendapat, betul tak?

Mengapa perawat islam selalu diperlekehkan? Malah jin jin selau hanya mentertawakan? Mudah aje jawabnya, sebab kita masih lemah, amat lemah terutama dengan tipudaya jin jin ini. Kita tidak meningkatkan taraf kemahiran kita untuk mengalahkan jin, dan hanya berada ditakuk lama iaitu hanya dengan ayat ayat ruqyah sedangkan jin jin banyak yg dah hafal juga ayat ayat ruqyah tersebut. So kita perlu menambah ilmu kita, tambah kekuatan kita dari segi mental dan fizikal, tambah kekuatan kebatinan dan roh kita, tambah senjata senjata ghaib yg tak terfikirkan oleh jin jin sehingga kalau boleh sebut aja nama kita, jin pun dah lari, kalau selama ni tak mampu bunuh jin, timba ilmu, cari cari cari dan cari, sampai mampu membunuh malah menghancurleburkan mereka sekaligus dengan jumlah yg ramai!!! Lagi advance, hingga boleh guna teknologi seperti peluru berpandu yg hanya duduk disatu tempat tapi peluru menerjah kebeberapa sarang jin jin sihir yang jauh, masaalahnya boleh ke? Nak belajar kat mana? Apa kaedahnya?.......

jawabnya mudah saja, minta direct pada Allah, terus terusan meminta jangan malas dan segan, sambil teruskan ibadah kita seikhlas ikhlasnya hanya kepada DIA, bukan kerana untuk merawat, bukan untuk mendapat ganjaran syurga, neraka, bukan juga untuk pendinding dll... ikhlas saja..... dan terusan berdoa..... banyakkan baca dan amalkan surah AlMutaffifin moga Allah membuka perbendaharaan ilmunya kepada kita.........

DAN SENJATA YANG PALING AMPUH UNTUK MENGHANCURKAN APA JENIS JIN PUN, BESAR MANA, RAMAI MANA APA DARJATNYA SEKALIPUN IALAH LAILLAHAILLAULOH , ALLOHUAKBAR DAN ALLOH ALLOH ALLOH......... siapa bisa menandingi Allah?

No comments: