ASSALAMUALAIKUM

Salam kepada pembaca budiman


Dalam Blog aku ni kebanyakkannya adalah hasil dari buah fikiran aku dan berdasarkan pengalaman merawat pesakit..


Makin lama berkecimpung sebagai perawat, makin banyak pengalaman dan pelbagai kes berat yang dihadapi... dan hasilnya aku luahkan dalam blog ni.. tapi... banyak yang tak dapat diceritakan terutama kaedah rawatan dan pengalaman....



CERITA CERITI RAWATAN ADA DLM BLOG
HTTP://DARULHANTU.BLOGSPOT.COM


sesiapa nak MP3 zikir download sini : http://www.mediafire.com/?6otvepamultvvoe

Dari Abu Said al-Khudri r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:Sesungguhnya di Madinah terdapat sekelompok jin yang telah Islam. Maka sesiapa yang telah melihat jin-jin ini, beri izinlah dia tinggal selama tiga hari. Jika sesudah tiga hari telah diperingatkan supaya pergi, tetapi dia masih kelihatan, bunuhlah. Kerana itu adalah syaitan.



وَحَدَّثَنَا زُهَيْرُ بْنُ حَرْبٍ، حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ، عَنِ ابْنِ عَجْلاَنَ، حَدَّثَنِي صَيْفِيٌّ، عَنْ أَبِي السَّائِبِ، عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ، قَالَ سَمِعْتُهُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ‏"‏ إِنَّ بِالْمَدِينَةِ نَفَرًا مِنَ الْجِنِّ قَدْ أَسْلَمُوا فَمَنْ رَأَى شَيْئًا مِنْ هَذِهِ الْعَوَامِرِ فَلْيُؤْذِنْهُ ثَلاَثًا فَإِنْ بَدَا لَهُ بَعْدُ فَلْيَقْتُلْهُ فَإِنَّهُ شَيْطَانٌ ‏"‏ ‏.‏

There is a group of jinns in Medina who accepted Islam, so he who would see anything from these occupants should warn him three times; and if he appears after that, he should kill him for he is a satan.



Sekiranga ada sesiapa yg bermasaalah gangguan jin syaitan tak kira sihir atau saka dll, dan ingin mencuba rawatan yg tiada belas kesian pada golongan jin, iaitu pembunuhan jin syaitan tersebut, sila hadirkan diri kealamat terpampang dikanan bawah......

Monday, August 12, 2013

MENJUAL AYAT ALLAH



Menjual Ayat Allah????


Dan janganlah kamu jadikan pesanan-pesanan dan perintah Allah sebagai modal untuk mendapat keuntungan dunia yang sedikit; sesungguhnya apa yang ada di sisi Allah (dari balasan yang baik), itulah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalaulah kamu mengetahui. (An-Nahl 95)

Dan berimanlah kamu dengan apa yang Aku turunkan (Al-Quran) yang mengesahkan benarnya Kitab yang ada pada kamu dan janganlah kamu menjadi orang-orang yang mula-mula kafir (ingkar) akan ia dan janganlah pula kamu menjadikan ayat-ayatKu (sebagai harga untuk) membeli kelebihan-kelebihan yang sedikit faedahnya dan kepada Akulah sahaja hendaklah kamu bertakwa. (Al Baqarah 41)

Sesungguhnya Kami telah menurunkan Kitab Taurat, yang mengandungi petunjuk dan cahaya yang menerangi; dengan Kitab itu Nabi-nabi yang menyerah diri (kepada Allah) menetapkan hukum bagi orang-orang Yahudi dan (dengannya juga) ulama mereka dan pendeta-pendetanya (menjalankan hukum Allah), sebab mereka diamanahkan memelihara dan menjalankan hukum-hukum dari Kitab Allah (Taurat) itu dan mereka pula adalah menjadi penjaga dan pengawasnya (dari sebarang perubahan). Oleh itu janganlah kamu takut kepada manusia tetapi hendaklah kamu takut kepadaKu (dengan menjaga diri dari melakukan maksiat dan patuh akan perintahKu) dan janganlah kamu menjual (membelakangkan) ayat-ayatKu dengan harga yang sedikit (kerana mendapat rasuah, pangkat dan lain-lain keuntungan dunia) dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang yang kafir.( Al-Maidah 44)


Apa yang dimaksudkan menjual ayat ayat Allah?????

Adakah bermaksud cetakan naskah AlQuran, atau cetakan lain seperti khat atau surah yg lazim untuk hiasan dinding???

Atau adakah ayat ayat Allah yang dibaca baca kat sesuatu barangan atau product untuk meninggikan nilainya?????

Atau adakah dalam bentuk suara yg dirakam dlm mp3, cd, casset dll???

Pada akulah, kalau niatnya dan tujuan asalnya untuk mengaut keuntungan dunia yang sedikit ni, tak kira apapun bentuk dan caranya, tetap ianya seperti yang Allah maksudkan tu, iaitu menjual ayat ayat Allah untuk mendapat keuntungan dunia yg sedikit, tapi jika tujuan sebaliknya iaitu untuk mengajar, untuk memudahkan ilmu Al Quran itu tersebar, untuk memudahkan orang lain membacanya, untuk memudahkan orang lain menghafalnya, ianya sangat bagus….

Apa yang berlaku sekarang ini???? Ditahun ini??? Dizaman ini???? Ayat Quran dijual dengan murah tetapi hanya semata mata untuk mengaut keuntungan!!! Keuntungan dunia!!!! Bukan banyak pun!!!! Sikittttttttttttt!!!!!!!!!!!

Air yg Cuma air kosong, air mineral, kismis, ubat ubatan, kopi dan bahan minuman lain, dan macam macam lagi…. konon dibaca baca Ayat Alquran…. Untuk macam macam tujuan!!!! Sapa yg ajar?????? Ada nabi ajar????? Ada Allah suruh?????

Ada bukti ke bahan yg dijual tu lekat ayat Al quran tu? Atau lekat rakaman Alquran tu? Atau lekat kelebihan Al quran tu??? Ada bukti????

Kalau baca sampai 30 juzuk tu??? Bandingkan celup naskah AlQuran  lengkap tu, mana baik??????

Konon untuk hapuskan sihir la, untuk buang saka la, untuk ubat itu ini la..... .... macam la  jin sihir, jin saka tu tak reti baca Quran....

Bacalah AlQuran itu HANYA KERANA ALLAH

Hehehe fikir fikir fikir!!!!!!!!!!!

1 comment:

Maeve Carla said...

F4n5--83771nG => Agen BOLA terbesar BBM : 5EE80AFE ^o^